English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

24 Mart 2019 Pazar

Türkiye Elektrik Dağıtım Şirketleri Listesi

Türkiye Elektrik Dağıtım Şirketleri Listesi


Elektrik dağıtım şirketleri elektrik piyasasındaki özelleştirme ile birlikte TEDAŞ tarafından 21 farklı bölgeye ayrılarak özelleştirilmiştir. Günümüzde ülkemizdeki tüm dağıtım altyapısı özel sektör tarafından işletilmektedir. Elektrik  dağıtım şirketleri hizmet verdikleri bölgelere göre aşağıda belirtilmiştir.


1. Trakya Edaş (TREDAŞ)
Trakya elektrik dağıtım aş firması trakya bölgesinden sorumludur. Toplam 3 şehre hizmet vermektedir. Toplam 928.481 abonesi olan Tredaş elektrik dağıtım şirketi firması Kırklareli, Tekirdağ ve Edirne illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %5,26‘dır. Tredaş türkiye’nin en az kayıp kaçak oranına sahip elektrik dağıtım şirketleri arasındadır.
2. Boğaziçi Edaş (BEDAŞ)
Boğaziçi elektrik dağıtım aş firması istanbul avrupa yakası bölgesinden sorumludur. Toplam 4.326.314 abonesi olan Bedaş elektrik dağıtım şirketi firması istanbul’un avrupa yakası için hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %9,89‘dur.
3. Ayedaş
Ayedaş elektrik dağıtım aş firması istanbul anadolu yakası bölgesinden sorumludur. Toplam 2.464.528 abonesi olan Ayedaş elektrik dağıtım şirketi firması istanbul’un anadolu yakası için hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,59‘dur.
4. Sakarya Edaş
Sakarya elektrik dağıtım aş firması toplam 4 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.501.482 abonesi olan Sedaş elektrik dağıtım şirketi firması Sakarya, Bolu, Kocaeli ve Düzce illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %6,64‘dür.
5. Uludağ Edaş
Uludağ elektrik dağıtım aş firması toplam 4 şehre hizmet vermektedir. Toplam 2.728.207 abonesi olan Uludağ elektrik dağıtım aş şirketi Bursa, Balıkesir, Yalova ve Çanakkale illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,03‘dür.
6. Gediz Edaş
Gediz elektrik dağıtım aş firması toplam 2 şehre hizmet vermektedir. Toplam 2.591.670 abonesi olan Gediz elektrik dağıtım aş şirketi İzmir ve Manisa illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %9,74‘dür.
7. Aydem Edaş
Aydem elektrik dağıtım aş firması toplam 3 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.668.752 abonesi olan Aydem elektrik dağıtım aş şirketi Aydın, Denizli ve Muğla illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,61‘dir.
8. Osmangazi Edaş (OEDAŞ)
Osmangazi elektrik dağıtım aş firması toplam 5 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.515.817 abonesi olan Oedaş elektrik dağıtım aş şirketi Eskişehir, Bilecik, Kütahya, Afyon ve Uşak illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,86‘dır.
9. Akdeniz Edaş
Akdeniz elektrik dağıtım aş firması toplam 3 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.670.971 abonesi olan Akdeniz elektrik dağıtım aş şirketi Antalya, Isparta ve Burdur illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %11,32‘dir.
10. Başkent Edaş (BEDAŞ)
Başkent elektrik dağıtım aş firması toplam 7 şehre hizmet vermektedir. Toplam 3.560.935 abonesi olan Bedaş elektrik dağıtım aş şirketi Ankara, Bartın, Çankırı, Zonguldak, Kastamonu, Kırıkkale ve Karabük illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,90‘dır.
11. Meram Edaş (MEDAŞ)
Meram elektrik dağıtım aş firması toplam 6 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.741.499 abonesi olan Medaş elektrik dağıtım aş şirketi Konya, Karaman, Niğde, Nevşehir, Kırşehir ve Aksaray illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %8,08‘dir.

12. Toroslar Edaş
Toroslar elektrik dağıtım aş firması toplam 6 şehre hizmet vermektedir. Toplam 3.004.748 abonesi olan Toroslar elektrik dağıtım aş şirketi Adana, Mersin, Hatay, Osmaniye, Gaziantep ve Kilis illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %15,24‘dür. Toroslar edaş türkiye’nin yüksek kayıp-kaçak oranına sahip elektrik dağıtım şirketleri arasındadır.
13. Akedaş
Akedaş elektrik dağıtım aş firması toplam 2 şehre hizmet vermektedir. Toplam 564.540 abonesi olan Akedaş elektrik dağıtım aş şirketi Adıyaman ve Kahramanmaraş illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %6,70‘dir.
14. Kcetaş
Kcetaş elektrik dağıtım aş firması toplam 1 şehre hizmet vermektedir. Toplam 593.670 abonesi olan Kcetaş elektrik dağıtım aş şirketi Kayseri iline hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %6,85‘dir.
15. Çamlıbel Edaş (ÇEDAŞ)
Çamlıbel elektrik dağıtım aş firması toplam 3 şehre hizmet vermektedir. Toplam 857.697 abonesi olan Çedaş elektrik dağıtım aş şirketi Sivas, Tokat ve Yozgat illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %7,56‘dır.
16. Yeşilırmak Edaş (YEDAŞ)
Yeşilırmak elektrik dağıtım aş firması toplam 5 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.766.936 abonesi olan Yedaş elektrik dağıtım aş şirketi Samsun, Ordu, Sinop, Amasya ve Çorum illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %10,46‘dır.
17. Çoruh Edaş
Çoruh elektrik dağıtım aş firması toplam 5 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.165.273 abonesi olan Çoruh elektrik dağıtım aş şirketi Trabzon, Artvin, Giresun, Gümüşhane ve Rize illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %9,43‘dür.
18. Aras Edaş
Aras elektrik dağıtım aş firması toplam 7 şehre hizmet vermektedir. Toplam 841.695 abonesi olan Aras elektrik dağıtım aş şirketi Erzurum, Kars, Ağrı, Ardahan, Iğdır, Erzincan ve Bayburt illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %39,64‘dür. Aras edaş türkiye’nin yüksek kayıp-kaçak oranına sahip elektrik dağıtım şirketleri arasındadır.
19. Fırat Edaş
Fırat elektrik dağıtım aş firması toplam 4 şehre hizmet vermektedir. Toplam 796.571 abonesi olan Fırat elektrik dağıtım aş şirketi Elazığ, Malatya, Bingöl ve Tunceli illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %9,55‘dir.
20. Dicle Edaş
Dicle elektrik dağıtım aş firması toplam 6 şehre hizmet vermektedir. Toplam 1.389.628 abonesi olan Dicle elektrik dağıtım aş şirketi Diyarbakır, Şanlıurfa, Batman, Mardin, Siirt ve Şırnak illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %73,93‘dür. Dicle edaş türkiye’nin en yüksek kayıp-kaçak oranına sahip elektrik dağıtım şirketleri arasında en baştadır.
21. Vangölü Edaş (VEDAŞ)
Vangölü elektrik dağıtım aş firması toplam 4 şehre hizmet vermektedir. Toplam 515.349 abonesi olan Vedaş elektrik dağıtım aş şirketi Van, Bitlis, Hakkari ve Muş illerine hizmet vermektedir. Kayıp kaçak oranı ise %65,84‘dür. Vedaş türkiye’nin yüksek kayıp-kaçak oranına sahip elektrik dağıtım şirketleri arasındadır.
Türkiye özel elektrik dağıtım şirketleri bu şekildedir. Türkiye’nin doğusuna gittikçe maalesef kayıp-kaçak oranı da artmaktadır
  • Elektrik Dağıtım Şirketleri listesi 
  • AKDENİZ DAĞITIM: Antalya, Burdur, Isparta
  • AKEDAŞ DAĞITIM: Adıyaman, Kahramanmaraş
  • ARAS DAĞITIM: Ağrı, Erzincan, Erzurum
  • AYDEM (ADM) DAĞITIM: Aydın, Denizli, Muğla
  • AYEDAŞ: İstanbul - Anadolu Yakası
  • BAŞKENT DAĞITIM: Ankara, Bartın, Çankırı, Karabük, Kastamonu, Kırıkkale, Zonguldak
  • BEDAŞ: İstanbul - Avrupa Yakası
  • ÇEDAŞ: Sivas, Tokat, Yozgat
  • ÇORUH DAĞITIM: Artvin, Giresun, Gümüşhane, Rize, Trabzon
  • DEDAŞ: Batman, Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak
  • FIRAT DAĞITIM: Bingöl, Elazığ, Malatya, Tunceli
  • GEDİZ DAĞITIM: İzmir, Manisa
  • KEPESAŞ: Kayseri
  • MEDAŞ: Aksaray, Karaman, Kırşehir, Konya, Nevşehir, Niğde
  • OEDAŞ: Afyon, Bilecik, Eskişehir, Kütahya, Uşak
  • SAKARYA DAĞITIM: Bolu, Düzce, Kocaeli, Sakarya
  • TOROSLAR DAĞITIM: Adana, Gaziantep, Hatay, Kilis, Mersin, Osmaniye
  • TRAKYA DAĞITIM: Edirne, Kırklareli, Tekirdağ
  • UEDAŞ: Balıkesir, Bursa, Çanakkale, Yalova
  • VAN GÖLÜ DAĞITIM: Bitlis, Hakkari, Muş, Van
  • YEDAŞ: Amasya, Çorum, Ordu, Samsun, Sinop

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder